123k

https://www.facebook.com/157851205951/posts/10157587592425952/?sfnsn=mo
Lebih sejuta orang telah lihat posting saya sejak semalam.

Lebih 122,000 netizens sudah kongsi artikel yang dedahkan dokumen untuk tuduh keluarga dia telah menerima lebih RM100 juta dari Jho Low termasuk wang dari 1MDB.

Sebagai bekas Gabenor BNM serta pengerusi PNB yang mngendali aset melebihi RM300 bilion sekarang, dia sanggup buat tak tahu dan tak lihat pula.

800k

Sabtu, 21 Nov 2020 10:26 AM MYT BY ASHMAN ADAM
SPRM merampas sebuah limusin Rolls-Royce, Ford Mustang, Range Rover dan Audi semasa tindakan keras terhadap sindiket penyeludupan manusia pada 20 November 2020

Perombakan lengkap Jabatan Imigresen dan Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) diperlukan sekiranya Malaysia serius dengan rasuah sifar, Persatuan Patriot Nasional (Patriot) berkata hari ini. Kumpulan yang terdiri daripada bekas anggota tentera itu bertindak balas terhadap penangkapan beberapa pegawai imigresen minggu ini kerana disyaki terlibat dalam pemerdagangan pekerja migran ke negara ini yang membolehkan beberapa orang memiliki kenderaan mewah seperti Rolls Royce yang dianggap tidak dapat dilakukan.

“Patriot mendesak kerajaan untuk melakukan perombakan sepenuhnya kedua-dua jabatan, dan ketua jabatan mesti diberitahu dengan jelas bahawa mereka harus menerima tanggungjawab penuh dan pertanggungjawaban di masa depan untuk setiap kegagalan dalam jabatan mereka,”

Presiden persatuan Datuk Mohamed Arshad Raji berkata dalam satu kenyataan. Brigadier Jeneral yang telah bersara itu mengatakan bahawa jumlah tangkapan yang banyak menunjukkan kelemahan dalam pengurusan, operasi dan kawalan jabatan. “Ini juga menunjukkan buruknya kepemimpinan jabatan yang harus tahu bahawa pekerjaan mereka menuntut kepatuhan ketat terhadap peraturan dan prosedur jabatan.

“Tidak boleh dipercayai bahawa pegawai-pegawai seperti itu dibenarkan untuk melakukan kegiatan haram mereka, lebih dari satu tahun, tanpa disedari oleh atasan mereka, kecuali jika atasan adalah pihak yang terlibat dalam kegiatan haram itu,” katanya. Arshad juga mengingatkan penangkapan 20 pegawai JPN di Pulau Pinang yang disyaki menjual dokumen pengenalan diri Malaysia kepada warga asing dengan bayaran antara RM100,000 hingga RM600,000. Penyiasat menyita limusin Rolls-Royce, Ford Mustang, Range Rover dan Audi semasa serbuan.

Dia mengatakan bahawa kedua-dua pihak Imigresen dan JPN adalah agensi kerajaan yang kritikal dan perlu dilakukan pemeriksaan rapi oleh pengawas. “Apa-apa aktiviti haram yang dilakukan oleh pegawai kedua-dua agensi itu sama dengan pengkhianatan, dan sangat penting bahawa pemerintah menerapkan toleransi sifar terhadap kegiatan tersebut di masa depan,” katanya.

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) melakukan hukuman mati pada 17 November dan 20 November, menahan tiga pegawai Imigresen dan tiga ejen kerana disyaki berkolusi dengan sindiket penyeludupan orang. Selain penangkapan, penyiasat juga menyita limusin Rolls-Royce, Ford Mustang, Range Rover dan Audi. Sehingga hari ini, penyiasat SPRM telah merampas wang tunai RM800,000, 26 kenderaan mewah, empat motosikal berprestasi tinggi, dan pelbagai harta termasuk rumah, tanah, barang kemas, dan lain-lain di bawah Ops Selat, yang merupakan operasi pelbagai agensi yang telah dilaksanakan serbuan di Putrajaya, Johor Baru, Kota Kinabalu, dan Kuching berhubung dakwaan pakatan antara pegawai Imigresen dan sindiket jenayah.

Stay at home.

BETAPA HINANYA PAKATAN HARAPAN.

PH tak payah nak jadi juara la, bangkang semua yg kerajaan PN buat, nampak bodoh di situ, masa ko jadi kerajaan pun, ape yg rakyat dapat, elok2 dpt brim ,ko potong jumlah, ko ketatkan lagi syarat penerima brim ,ko cakap negara tak de duit, banyak hutang ,pastu penyokong ko yg dulu cakap PH boleh bagi lebih dari DSN bagi brim, menyalak cakap, kalau dah biasa terima dedak tak boleh hidup tanpa bergantung hidup dgn bantuan kerajaan, dulu ko janji lain ,sekarang ko kata lain, bila dah berkuasa. Ok kita terima.

Sebelum Covid-19 merebak, kita di kejutkan pasal influenza, rakyat panik tapi, ape yg PH buat, ko bagi semua klinik swasta vaksin, ko jual vaksin ,suruh org ramai dptkan vaksin di klinik swasta, sampaikan harga vaksin naik sampai seratus lebih utk seorang, ko ada fikir org yg anak ramai terpaksa habis 5 atau 6 ratus ringgit utk dptkan vaksin utk keluarga, ko ada bantu, ko cakap kerajaan tak de duit, barua dgn macai ph kutuk org miskin ,cakap buat anak pandai nak dptkan vaksin duk harap pd kerajaan, cari la duit sendiri, masa kes influenza pun ko tak de bagi mask percuma.

Bila masuk pasal wabak Covid-19 kerajaan cakap nak bg rm600 utk keluarga terjejas ,Pudin Sution cakap kerajaan ada duit ke, kos dia besar, kerajaan benarkan pengeluaran RM 500 kwsp ,barua PH mengelupur cari isu , siap ada la kepimpinan PKR cakap kerajaan sepatutnya bagi RM1000 setiap isi rumah bukan ganggu duit kwsp, pandai pula bagi idea, masa ko jadi kerajaan, ko susahkan Rakyat, beli vaksin influenza ,ko tak nampak, tak de inisiatif bagi bantuan kat rakyat tak nampak, barua ko bangga dpt e-wallet rm30,

Sekarang mcm2 idea bantuan ko nak syor bg rakyat, dlm keadaan kegawatan ekonomi, kerajaan PN cuba bagi bantuan kpd rakyat, yg mana rakyat tak dpt rasa zaman PH, kerajaan longgarkan penggambilan kwsp, rakyat bersyukur sbb kami tahu kerajaan pun perlu habiskan banyak duit utk kos perubatan, utk lawan pandemik wabak yg makin teruk disebabkn kebodohan pentadbiran PH dulu, rakyat tak de pun berbunyi, siap bersyukur dpt keluar kwsp, tapi yg buat modal politik adalah barua PH, ko tak nak buat
pengeluaran kwsp tak payah buat pengeluaran, jagan nak bising, tak de org paksa. Lepas wabak berakhir pandai2 la kerajaan cari jalan nak gandakan balik kewangan kwsp, rakyat bukan macam ko dulu, habis semua ko jarah, aset untung ko jual, dividen pun down teruk dlm sejarah ,pastu nak jadi hero. Hanya barua yg tak buka mata je, yg masih sokong kerajaan sampah PH.

Wabak Covid-19 merebak pun sebab kegagalan ko dari awal tak bendung, ko biarkan rakyat bebas keluar masuk ke negara wabak tanpa sekatan, ko bawa masuk pelancong china masuk, kalau ko dari awal sekat semua penerbangan luar negara, mungkin negara kita bebas covid ,dan rakyat Malaysia mampu naikkan ekonomi negara dgn melancong dlm negara, nak berniaga dlm negara, tak kala negara lain dilanda wabak. Sekarang ko tak payah nak salah kan org ,atas kegagalan kerajaan sampah ko, nak pertikai semua bantuan kerajaan kpd rakyat dan nak jadi hero idea bantuan kpd rakyat, masa jadi kerajaan ,ko asyik bagi alasan kerajaan tak de duit, banyak hutang, bila dah merempat ,tak de jawatan, ko racun balik mcm2 janji manis, kami tak akan tertipu buat kali kedua la ,bodoh.

Aku rasa dgn penjelasan ni ,cukup dah ,nak buka mata, barua ph ,utk tengok balik ,ape yg kita dapat dari kerajaan dulu dan sekarang, tapi kalau dah barua setia ,dia akan tetap jilat sampai mampus walau ape jadi.

Akhir kalam sama-sama kita bersatu lawan wabak Covid-19, bagi kerjasama duduk di rumah, berjimat cermat la bekalan makanan yg ada, jgn hidup terlampau selesa dlm keadaan sekarang, yg terputus bekalan makanan kita sama2 bantu, biarkan barua PH, yg pasti kita bantu kerajaan sekarang tangani wabak yg teruk melanda negara sekarang. Semoga anda semua dilindungi.

stayathome😊